- Paid Social (Meta)
- E-mail Marketing
- Google Ads
Kyoto ønskede en partner, der forstod deres unikke brand-DNA og tone of voice. De søgte en specialiseret e-commerce partner, som de trygt kunne overlade ansvaret til, og som de kunne stole på ville håndtere de forskellige aktiviteter kompetent.
Strategi og Implementering:
Fremlæggelse og Forventningsafstemning: Vi fremlagde vores proaktive og unikke tilgang, som adskiller sig markant fra andre aktører på markedet. Efter en grundig dialog om forventninger og målsætninger for D2C online, valgte Kyoto at indgå et samarbejde med Dvisionmedia. Målet var at få webshoppen frem foran flere “eyeballs” i Kyotos kernemålgruppe.
ICP og Målgruppeanalyser: Vi udarbejdede ICP og målgruppeanalyser for at kunne skræddersy indhold og budskaber, der resonnerede med målgruppen. Med en case som Kyoto, hvor de tilbyder mange populære og attraktive brands til både mænd og kvinder, var det essentielt at have styr på produktfeeds. Dette gjorde det muligt at skræddersy og segmentere produktanbefalinger til hvert segment, uanset hvor de befandt sig i kunderejsen.
Filtrering og Segmentering: Vi fokuserede intensivt på filtrering, så kvinder med interesse i specifikke produktkategorier og mænd med præferencer for bestemte brands modtog indhold, som de enten allerede var interesserede i eller blev interesserede i efter eksponering for vores materiale.
På den måde, bibeholder vi alle annoncers performance, herunder klikrater, NCCPA, og NCROAS i top, da materialet altid eksponeres med højest relevans og interesse.
Google Ads: Vi arbejdede med bredere søgeordsanalyser for at tiltrække kundesegmenter med specifik interesse i de brands og produktkategorier, Kyoto tilbyder, samt kolde kunder, der ikke vidste, at de havde en interesse i disse produkter og/eller brands. Dette øgede salgstragten, tilførte nye kunder til shoppen, og gav Kyoto helt nye skaleringsmuligheder.
Øgning af LTV: Et andet fokusområde var at øge LTV (Lifetime Value) hos eksisterende kunder. Vi arbejdede med post-purchase aktiviteter på forskellige kanaler og nyhedsbreve, der skræddersyede indhold baseret på kundernes købshistorik og forbrugerdata. Dette maksimerede salg og profit fra allerede eksisterende kunder.