Hvad hjalp vi med:
- Meta ads
- TikTok ads
- Google ads
- Email marketing
- Content-management
Implementering og strategi
Sneakerstreet ønskede at sætte mere fart på sin vækst. De havde allerede et setup, der genererede omsætning, og de var aktive på alle de essentielle kanaler. Men væksten var stagneret, og der var ingen reelle nye væksttiltag. Det var her, DVISIONMEDIA kom ind i billedet.
Vi indledte samarbejdet med en dybdegående dialog, hvor vi hurtigt kunne konkludere, at Sneakerstreet manglede en strategi og en proaktiv tilgang til at skalere forretningen. De havde et fundament, men uden en struktureret gameplan og strategi var de begrænset til en middelmådig performance, og en stagnerende omsætning.
Eksekvering
Vi gik ultra datadrevet til værks og udviklede en skræddersyet strategi baseret på vores erfaring i e-commerce samt en dyb markedsanalyse.
- Feed- og katalogoptimeringVi optimerede produktfeeds og kataloger, så produktanbefalinger blev mere præcise og relevante for Sneakerstreets målgruppe. Dette betød en skarpere segmentering og en øget relevans i annoncerne på tværs af kanaler.
- Content-management og performance optimeringVi udviklede et omfattende content-framework, der omfattede videoidéer, scripts og kreative vinkler til at engagere målgruppen ud fra en meget dybdegående market og ICP analyse.Vi testede forskellige formater og forskellige vinkler for at sikre, at Sneakerstreets budskaber ramte rigtigt.Vi sælger trods alt Sneakers, som stort set alle kender. Der skulle noget differentierede til
- Volumeoptimering af NCAC (nye kunder)For at sikre en stabil tilstrømning af nye kunder arbejdede vi intensivt med nye marketingvinkler og content-push strategier, der skulle øge volumen af nye kunder uden at forringe profitabiliteten.
- Retention og CLTV-optimeringI sneaker-branchen kan marginerne være udfordrende, og derfor var det essentielt at maksimere værdien af hver enkelt kunde. Vi satte ind med en målrettet retention-strategi gennem hypersegmentering af e-mail flows og automations, der drev genkøb og øgede den gennemsnitlige ordreværdi.
- Datadrevet skaleringEfter den første måned kunne vi se en markant transformation i de KPI’er, vi målte på. Dataindsamlingen dannede grundlag for kontinuerlig optimering på ugebasis, hvilket muliggjorde en aggressiv, men kontrolleret skalering.