- Digital strategi med fokus på vækst og profit
- Paid social eksekvering (Meta, TikTok, Snapchat, Pinterest)
- Email marketing
Implementering og strategi:
En stigning på 545% i omsætning – på under 2 måneder. Powerculture kom til os efter at have samarbejdet med flere bureauer uden at opnå de ønskede resultater. Trods ambitionen om vækst, lå de kun lige på break-even i marketingaktiviteterne.
Helhedsorienteret digital strategi:
Vi startede samarbejdet med en omfattende analyse af alt data, alle nøgletal og forbrugeradfærden for at få et dybdegående indblik. Det blev hurtigt klart, at en proaktiv tilgang med content management var afgørende for at ramme målgruppen. Derfor udviklede vi en strategi, der omfattede flere faser.
Content Management og eksekvering:
Tommy havde over flere gange afprøvet forskellige bureauer og konsulenter, men ingen havde kunnet knække koden eller sætte fokus på den korrekte eksekvering. Hans ambitioner for forretningen var langt større end det, så efter flere møder blev vi enige om et essentielt samarbejde mellem Dvisionmedia som performance bureau og Powerculture en fremtidig e-commerce case. Hvilket det er blevet til den dag i dag.
Vi indledte med grundige analyser af tidligere data, målgruppen, ICP’en og den digitale kunderejse, der skulle opbygges. Samtidig var der store krav til en proaktiv tilgang til content management og tekstudarbejdelse, som resonerede med målgruppen.
Eksekvering og nøgletal:
Efter grundige analyser af data, KPI’er og forbrugeradfærd var vi klar til at eksekvere på strategien. Eksekveringen blev delt op i forskellige faser:
- Content Management: Udarbejdelse af videomateriale via forskellige scripts, settings og elementer, som skulle præsentere Powerculture som brand, samt informere den potentielle kunde om hvad produkterne kunne bidrage til i deres liv. Herunder en forbedret træning, og stilrene essentiels til træningen.
- Copywriting: Udarbejdelse af effektiv og psykologisk copywriting, der skulle skabe interesse hos målgruppen.
- Kampagneopsætning: Opsætning af kampagner og hele den digitale kunderejse, fra push til pull, og klargørelse af skalering.
- Løbende optimering: Løbende data-analysering og optimering af kampagnerne, så vi hele tiden sikrede os at vi maksimere performance, og fik det maksimale ud af alle annoncekroner der blev brugt.
Hele processen, med grundigt forarbejde og effektiv eksekvering gav lynhurtige resultater, med en vækst på hele 545% allerede efter de første 2 måneder.