- Paid Social (Meta)
- Google Ads
- Email Marketing
- Konverteringsoptimering (CRO)
Implementering og strategi:
Hinges Hus kom til os med et ønske om at inkorporere den digitale shopping del i deres forretning, som i forvejen havde stor succes med deres offline salg via deres fysiske butik. De havde leverandørerne, brandsne og kompetencerne indenfor indkøb af trendende varer, men manglede en e-commerce specialiseret vækstpartner, som kunne tage dem i hånden og hjælpe dem i den rigtige vej via en A-Z håndtering. Derfor indgik de i et samarbejde med Dvisionmedia.
ICP og målgruppeanalyse Vi startede samarbejdet med at lave en gennemgående market research med henblik på at skræddersy de to ICP’er (En kvindelig og en mandlig).
PPC: Dernæst fik vi arbejdet og klargjort alt PPC. Der blev udarbejdet kataloger og feeds, search og shopping kampagner, som dannede en komplet kunderejse på Google.
Med en produktportefølje, så bred som Hinges Hus, var det også utrolig vigtigt at opdele feeds i sæt med forskellige kategorier, popularitet og med fokus på hvilke produkter som der var lagerbinding på, så vi kunne frigøre likviditet, reinvestere til bedre aktiviteter, og dermed skabe et mere positivt cashflow.
Content-management + paid social Imens vores Google-team bearbejdede den del, fik vores strategiteam udarbejdet en content-management plan med fokus på indhold til paid ads, som skulle køres live på Meta, som den primære push platform til kold trafik. Ligeledes blev der her også udarbejdet feeds, som blev opdelt i kategorier, og til henholdsvist mænd og kvinder.
Konverteringsoptimering Hingeshus havde og har stadig den dag i dag, en lækker og flot identitet i deres fysiske butik, med eksklusiv indretning, som skriger prestige. Samme DNA skulle de naturligvis også have online, så der var en rød tråd igennem det hele.
Derfra gik vores grafiske designere og udviklingsteam i gang med at tegne et mockup, som skulle afspejle netop dette. Via koordinering med Hingeshus blev der kombineret brand-DNA, identitet og konverteringsoptimering, som skulle bidrage positivt til hele det omfattende marketingmix.
Øgning af AOV, LTV og bundlinje
I modebranchen, hvor konkurrencen er hård, marginerne er relativt lave, og alle kæmper for de samme kunder, var konverteringsrate på nuværende trafik og opbygning af en loyal kundebase alfa-omega for at dette kunne drive rentabelt. Derfor blev der også opsat e-mail flows og automations med fokus på at løfte AOV og retention rate.